من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

مخمل کوه لرستان

لرستان از سرسبز ترین استان های ایران که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانی می باشد، لرستان با داشتن شهرهای تاریخی همچنین آثار تاریخی و طبیعی بسیار زیادی را در خود جای داده است، در این مقاله به معرفی یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی در استان لرستان کوه زیبای مخمل کوه می پردازیم، برای آشنایی با این کوه جذاب با ما تا پایان مقاله همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

 

معرفی مخمل کوه لرستان

مخمل کوه از زیباترین و دیدنی ‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان لرستان می باشد، این کوه تنومند زیبا در شمال شرق شهر خرم ‌آباد قرار دارد، کوه گنبدی شکل مخمل کوه بخشی از رشته‌ کوه‌های زاگرس و حدود 1900 متر ارتفاع دارد. این کوه سرسبز جذاب در دوران سنوزوئیک، جدید ترین دوره زمین ‌شناسی به وجود آمده و دارای بافتی رسوبی می باشد. که می توان گفت دوره ایجاد شدن این کوه همزمان با هم‌ دوره رشته‌ کوه‌ البرز، زاگرس، هیمالیا، آلپ و آند می ‌باشد.

پوشش گیاهی مخمل کوه

مخمل‌ کوه همان طور که از نامش پیداست با دیگر کوهستان‌ های ایران متفاوت است، این کوه جذاب از گل ‌سنگ‌ها ترکیبی از قارچ و خزه پوشیده شده که ریشه، ساقه و برگ ندارند. این خزه ها از ریسه تشکیل شده اند و فقط بر روی تخته ‌سنگ‌ها و تنه درختان رشد می کنند، در هر فصل از سال گل‌ سنگ ‌های مخمل‌ کوه به رنگی متفاوت در می آیند در فصول تابستان و بهار به رنگ سبز مخملی و در فصل پاییز و زمستان دلیل خشکی و کمبود رطوبت رنگ سبز مخملی آن به رنگ قهوه ای تغییر رنگ می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.