سیاحتی

سیاحتی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

واریش کجاست؟

تهران این شهر لاکچری و مدرن دارای تاریخ و فرهنگ غنی از گذشته های دور می باشد، تهران با داشتن خانه‌های تاریخی و پارک‌های شگفت‌انگیز و جاذبه‌های مدرن و دیدنی مانند برج میلاد، پل طبیعت و کاخ های زیبا جاذبه های دیدنی دیگری در خارج از شهر نیز دارد که می توان به روستاهای سرسبز و خوش آب ‌وهوا اطراف آن اشاره کرد. برای فرار و دور شدن از دود و سر وصدا و ترافیک سنگین تهران می توان چند روزی به این روستاهای جذاب با طبیعت بکرشان پناه برد و از مناظر و آب و هوای دلنواز آن لذت برد و آرامش گرفت، در این مقاله آس چارتر به معرفی واریش یکی از روستاهای جذاب اطراف تهران می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با صرفه جویی در وقت و هزینه خود بتوانید به راحتی بلیط چارتر هواپیما بوشهر تهران خود را از این سامانه دریافت نمایید.

 معرفی روستای واریش

روستای واریش یکی از روستاهای اطراف تهران که در نزدیکی پایتخت قرار دارد و بخاطر خوش آب‌وهوا بودن و طبیعت چشم نواز گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است، این روستا دارای جاذبه‌های تماشایی می باشد، این روستا در ارتفاع ۲۲۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد، جمعیت روستای واریش در فصول گرم سال به حدود ۴۰ خانوار و در زمستان این جمعیت به کمتر از ۱۵ خانوار می رسد، این روستا زیبا دارای باغات متنوعی از میوه های خوشمزه مانند: باغ‌های آلو، گیلاس، شاتوت و زردآلو، سیب، گیلاس، هلو، گلابی، گردو و انگور می باشد، که می توانید در سفر به این روستا از صاحبان این باغ ها خریداری نمایید. یک نکته بسیار جالب در این روستا این است که این روستا هیچگونه رفتگری ندارد و در بدو ورود به این روستا شما باید هزینه پرداخت کنید و به شما یک کیسه زباله داده می شود که زباله هایتان را در آن جمع آوری کنید و در حین خروج از روستا نیز با خود ببرید.

همه چیز در مورد حمام فین

حمام فین در باغ فین کاشان قرار گرفته است و یک حمام قدیمی می باشد ، دلیل مشهور شدن این حمام بخاطر قتل میرزا تقی خان امیر کبیر ، صدر اعظم ناصر الدین شاه قاجار است ، تقریبا همه ما این حمام را می شناسیم اما ممکن است ماجرای ان را کامل ندانیم ، در این مطلب از سایت اس چارتر قصد داریم تا به شما حمام فین را معرفی کنیم این حمام در باغ سرسبز و زیبای فین واقع شده است در ادامه همراه اس چارتر باشید.

معرفی شهر کاشان

کاشان همانطور که می دانیم در شهر اصفهان است ، کاشان با نام شهر گل و گلاب مشهور است همچنین شهر خانه های تاریخی و پایتخت فرش جهان است ، شهر کاشان یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان به نام سیلک است که قدمت ان بیش از 7 هزار سال می باشد ، همچنین این شهر اولین تمدن یکجا نشینی و شهر نشینی است ، کاشان شهری است که بیش از 1700 اثر تاریخی دارد و تعداد 333 اثر ان ثبت ملی شده است.

تاریخچه حمام فین کاشان

در بخش جنوبی باغ فین دو حمام قرار دارد که به حمام بزرگ و کوچک معروف است ، حمام کوچک از اثار دوره صفویه و همراه با بنای اولیه باغ فین احداث شده است ، حمام بزرگ در دوره قاجاریه به فرمان فتحعلی شاه بنا شده است.

معماری حمام فین کاشان

در حمام هایی که گفته شد بخش هایی شامل : ورودی ، گرم خانه ، اب نما ، خزینه ، محل نظافت و سربینه (رختکن ) دیده می شود ، همچنین کانال هایی جهت تعویض اب خزینه ها و حوضچه ها در کف حمام ها وجود دارد. دیوار حمام ها با عایق رطوبتی مخصوص (ماسه ، اهک و ساروج ) پوشیده شده است ، حمام فین دارای دالان ها و راهروهای زیادی می باشد که معماری زیبایی دارد.

بخش های حمام فین کاشان

حمام کوچک

حمام کوچک حمام قدیمی باغ محسوب می شود ، طبق اسناد تاریخی قدمت این حمام به دوران صفویه باز می گردد اطلاعات دقیقی در مورد کسیکه دستور ساخت این بنا را داده است در دست نیست اما معماری این حمام بسیار ساده است به همین دلیل بسیاری از افراد از همان اولی که این حمام ساخته شده می گویند این حمام برای استفاده از خدمتکاران در نظر گرفته شده بوده است ، در قسمت خزینه حمام 7 کاشی قدیمی وجود دارد که قدمت این کاشی ها مربوط به 500 سال پیش است ، همچنین این کاشی دارای ارزش بسیار بالایی است و برای نمایش گذاشته شده است.

با بهترین و معروف ترین غذاهای لبنان آشنا شوید

بیروت بهترین نوع غذاهای بین المللی و محلی لبنانی دارد که سفر به ان باعث شده تا طعم غذاهای جدیدی را بچشید و با این شهر کاملا اشنا شوید. در این مقاله از اس چارتر می خواهیم شما رابا بهترین رستوران ها و غذاهای لبنان اشنا کنیم همچنین می توانید بلیط چارتری تهران بیروت و خرید بلیط چارتری را از اس چارتر بخواهید، پس با ما همراه باشید.

 

رستوران ام شریف

یکی از بهترین رستوران های لبنانی ام شریف است که در این رستوران موزیک زنده هم بخش می شود و می توانید در حین شام خوردن از صدای موسیقی لذت ببرید. این رستوران از هر نظری که فکرش را بکنید عالی است، دکوراسیون بسیار خوب و رفتار خوب پرسنل همه باعث شده تا این رستوران عالی به نظر برسد. توجه داشته باشید برای رفتن به این رستوران از قبل حتما میز رزرو کنید زیرا این رستوران بسیار شلوغ است.غذاهای این رستوران شامل لبنانی، خاورمیانه ای، مدیترانه ای است.

آدرس: لبنان، بیروت، خیابان ویکتور هوگو

ساعات سرو غذا: هر روز بین ساعات 12:30 تا 4 بعد از ظهر  و 8:30 تا 11:30 شب

 

مکان های ماهیگیری درتهران

تهران شهری لاکچری که جاذبه های زیبا و دیدنی زیادی دارد، که می تواند سفری خاطره انگیزی را برایتان فراهم سازد، همچنین در تهران تفریحات بسیار زیاد و جذابی وجود دارد، یکی از تفریحاتی که امروز قصد داریم به آن بپردازیم ماهیگیری در شهری مانند تهران است، با آس چارتر تا پایان این مقاله همراه تا شما را با مکان هایی که می توانید در آن ماهیگیری را انجام دهید آشنا کنیم. با تهیه بلیط هواپیما چارتری چابهار تهران از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

مکان های ماهیگیری در تهران

ماهیگیری یکی از جذابترین تفریحاتی بوده است که از گذشته تا به الان رواج داشته است، در گذشته بعنوان منبع در آمد برای مردمی که در کنار دریاچه ها و یا رودخانه ها زندگی می کرده اند بوده است، اما امروزه برای تعدادی بعنوان یک تفریح جذاب می باشد، چند مورد از جاهایی که در تهران می توانید در آن ماهیگیری کنید عبارت اند از دریاچه چیتگر، دریاچه ارم، دریاچه پارک المهدی، پارک رازی، سدلتیان، سد ماملو، رودخانه هراز، سد لار، رودخانه نمرود، دریاچه تار، سد کرج، دریاچه هویر، دریاچه امام زاده علی، در ادامه با ما با معرفی مختصری از اطلاعات برای ماهیگیری در هرمکان همراه ما باشید.

ماهیگیری در دریاچه چیتگر تهران

دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی تهران می باشد که شما هرگونه تفریحی را که بخواهید می توانید در این مجموعه تجربه کنید. در این مجموعه علاوه بر انواع تفریحات جذاب ومهیج یک کلوپ ماهیگیری نیز وجود دارد، در این کلوپ 32 جایگاه مخصوص برای ماهیگیران در نظر گرفته شده است که می توانند کسانی که به ماهیگیری علاقه مند هستند به این کلوپ مراجعه کنند. این کلوپ امکانات ویژه ای شامل: آموزش ماهیگیری و پذیرایی با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد وجود دارد، حتی شما می توانید در این کلوپ عضو شویدو کمی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و از لوازم و وسایل ماهیگیری این کلوپ استفاده نمایید. در دریاچه چیتگر اردک ماهی و ماهی کپور و ماهی قزل آلا برای صید وجود دارد در ضمن استفاده از طعمه زنده در این دریاچه برای ماهیگیری ممنوع می باشد.

آدرس دریاچه چیتگر: تهران، اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر

مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد

شهر مقدس مشهد یکی از پرطرفدارترین شهرهای زیارتی در ایران می باشد، که تاریخچه و قدمت بسیار زیادی دارد، به همین خاطر مشهد دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است، که مربوط به دوره های مختلف می باشد، در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از این جاذبه های تاریخی در مشهد بپردازد، مدرسه عباسقلی خان یکی از بناهای تاریخی در مشهد که قدمتی بالای 360 سال دارد، تا ادامه این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط لحظه آخری ارزان اصفهان مشهد خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد

تاریخچه مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد

مدرسه عباسقلی خان یکی از بناهای تاریخی و کهن در مشهد که قدمت آن به 360 سال پیش به دوره صفویان دوران پادشاهی سلطان سلیمان صفوی در سال ۱۰۷۷ هجری قمری باز می گردد، این بنای تاریخی توسط عباسقلی خان شاملو که آن زمان بر هرات و مناطق اطزاف حکومت می کرد تاسیس گشت، وی همچنین علاوه بر این مدرسه علمیه یک بنای تاریخی و معروف دیگری از خود بر جا گذاشت که به بازار عباسقلی خان مشهد معروف می باشد و یکی از تاریخی ترین و معروف ترین بازارهای کهن در مشهد محسوب می شود. عباسقلی خان شاملو فردی خیری بود که از وی وقفیات زیادی شده است، وی 76 آبادی را وقف کرده است و از دیگر وقف های او می توان به بازار، گمرگ و قسمت هایی ازحرم مطهر رضوی اشاره کرد. جالب است بدانید مدرسه علمیه عباسقلی خان تنها مدرسه باقیمانده از دوران حکومت صفویان است زیرا تمامی مدرسه هایی که در زمان حکومت صفویان ساخته شده اند ویران شده است. هم اکنون یکی از مسئولین مدرسه عباس قلی خان یکی از نوادگان عباسقلی خان بنام مرتضی سپهری شاملو می باشد که هفتمین نواده عباسقلی محسوب می شود.

مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد

بازار لشکر آباد اهواز

از دیگر بازارهای قدیمی در اهواز بازار لشکرآباد می باشد، که در یکی از شلوغ ترین وقدیمی ترین محله ها و خیابان های اهواز قرار گرفته است، اگر در اهواز به دنبال فلافل های خوشمزه هستید حتما سری به این خیابان بزنید و از فلافل های خوشمره ی این خیابان که بسیار معروف هست لذت ببرید. به دلیل داشتن فلافل ها و سمبوسه های خوشمزه این خیابان به بازار فلافل اهواز نیز معروف است و نامیده می شود. در سفر به اهواز از این بازار حتما دیدن نمایید و از فلافل ها و سمبوسه های خوشمزه این بازار تهیه کنید و نوش جان کنید.

آدرس بازار لشکرآباد: اهواز، سلمان فارسی(نادری)، بین شهید غلامی و نظری پور

بازار کاوه اهواز

از دیگر بازارهای اهواز بازار کاوه می باشد، که قدمت آن به دوره پهلوی باز می گردد، در این بازار انواع میوه ها و سبزیجات تازه را می توانید تهیه نمایید، در این بازار همچنین از بهترین و تازه ترین ماهی های صید شده وجود دارد که دارای گوشتی لذیذ و پرخاصیت می باشند. بازار کاوه را در سفر به اهواز فراموش نکنید. با تهیه بلیط لحظه آخری چارتر تهران اهواز از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس بازارکاوه: اهواز، خیابان طالقانی و ضلع غربی خیابان کاوه

سیتی سنترمهزیار اهواز

از جدیدترین مراکز خرید در اهواز مرکز خرید سیتی سنتر می باشد که شامل 11 طبقه می باشد که 6 طبقه از آن تجاری است، بقیه طبقات نیز شامل دو طبقه هایپرمارکت، دو طبقه شهربازی، یک طبقه فودکورت، و یک سفره خانه سنتی عربی که در پشت بام این مجموعه قرار گرفته است. این مرکز خرید هر آنچه که شما نیاز دارید را دارد از جمله پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، ساعت، عینک، بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی و ... که در این مرکز خرید به فروش می رسد. این مجموعه همچنین دارای امکانات تفریحی همچون: شهربازی سحرآمیز با بیش از ۲۳۰ بازی و ۷۰ دستگاه، بولینگ، بیلیارد و رستوران می باشد. 

آدرس سیتی سنتر مهزیار: اهواز، زیتون کارمندی، تقاطع خیابان حجت و خیابان زمزم

حمام چهار فصل اراک

شهر زیبای اراک یکی از شهرهای تاریخی در استان مرکزی می باشد، این شهر دارای قدمت طولانی است و مربوط به دوره قاجار می باشد، بانی این شهر شخصی بنام یوسف خان گرجی بود که وی سپهدار عراق بود. اراک دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، اراک مرکز استان مرکزی است و یکی از بزرگترین شهرها در این استان محسوب می شود. شهر اراک امروزه علاوه برداشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی کارخانه های زیاد صنعتی را نیز درخود جای داده است که به قلب صنعتی ایران معروف می باشد. در ادامه آس چارتر به معرفی یکی از جاذبه های تاریخی در اراک حمام 4 فصل می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی در این سامانه بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران اراک تهیه نمایید.

حمام چهار فصل اراک

معرفی و تاریخچه حمام چهار فصل اراک

حمام چهار فصل اراک یکی از جاذبه های تاریخی که به صد سال قدمت آن می رسد و مربوط به دوره قاجار در شهر اراک است، این حمام به دستور یکی از بزرگان سلطان آباد حاج محمد ابراهیم خوانساری در زمان احمد شاه قاجار در بین سال های 1292 تا 1294 ساخته شد که ساخت آن حدود 38 ماه به طول انجامید این حمام در مقابل قلعه شخصی حاج محمد ابراهیم خوانساری ساخته شد. حمام چارفصل دارای معماری بی نظیری از دوره قاجار می باشد که بسیار چشم نواز و زیبا می باشد. این حمام جزو بزرگترین حمام‌های ایران می ‌باشد و مساحتی حدود ۱۶۰۰ متر مربع دارد و آب مورد نیاز آن از آب قنات تامین می شده است. این حمام تنها حمام ایرانی است که شامل سه حمام می باشد که مربوط به قشر خاصی و اقلیت‌های دینی مختلف می باشد. به طور مثال حمام خصوصی مختص بازرگانان و تجار، حمام مردانه برای مردان و حمام اقلیت‌های مذهبی به صورت یک روز درمیان در اختیار اقلیت‌های مذهبی مسیحی و کلیمی قرار داشت، و از بخش حمام زنانه نیز برای برگزاری مراسمات مختلف همچون خواستگاری و حنابندان استفاده می شده است، دیوارهای بین این حمام‌ها امروزه برداشته و تبدیل به سه حمام شده است.

حمام چهار فصل اراک

ساحل جمیرا دبی

دبی از شهرهای توریستی و گردشگری در کشور امارات می باشد، این شهر با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان سالانه میزبان میلیون ‌ها گردشگر از سرتاسر دنیا می باشد، این شهر دارای سواحل رویایی و بی نظیر زیادی نیز می باشد، دراین مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی ساحل جمیرا دبی که یکی از سواحل اصلی دبی و از جذاب ‌ترین سواحل دنیا می باشد بپردازد، با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی ساحل جمیرا دبی

جمیرا دبی از بهترین مناطق دبی و از توریستی ترین مناطق گردشگری در این شهر می باشد که به جواهر دبی معروف می باشد، این ساحل زیبا و معروف دارای جاهای دیدنی بی نظیر، تفریحات ساحلی، مراکز تفریحی، مجتمع ها و ساختمان های بسیار مجلل و لاکچری، هتل ‌های متعدد، اقامتگاه ‌های لوکس می باشد، ساحل جمیرا دبی نماد شکوه و عظمت شهر دبی می باشد، ساحل جمیرا دبی با شن‌ های طلایی و درختان نخل زیبایی پوشیده شده که جذابیت آن را دو چندان کرده است، طول ساحل جمیرا ۱کیلومتر طول و ۴۰ متر و ۸۰ متر عرض دارد، برج‌ های جمیرا در قسمت شمالی و برج ‌العرب در قسمت جنوبی ساحل قرار دارد. درختان نخل زیادی نیز در دو طرف این ساحل قرار گرفته است،

دریاچه نئور اردبیل

اردبیل از شهرهای دیدنی کشورمان که در میان کوه‌ های سبلان و باغرو قرار دارد، اردبیل از جاهای دیدنی با طبیعت بکر و‌ تاریخی غنی که در گذشته در جاده ابریشم قرار داشته و این همین امر باعث رشد رونق اقتصادی این شهر از قدیم تا کنون بوده است، شهر اردبیل در شمال غربی ایران و در میان دشتی به نام اردبیل در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این شهر درگذشته به نام های دارالارشاد، دارالملک، دارالعرفان، دارالامان و شهر مقدس نیز معروف بوده است. آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی دریاچه نئور در اردبیل بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور از جاذبه های دیدنی و گردشگری که در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر اردبیل در مسیر جاده اردبیل به خلخال قرار گرفته است، دریاچه نئور وسعتی حدود ۲۰۰ هکتار و عمقی بین ۵ تا ۱۴ متر دارد که در بعضی بخش های آن متغیر است. دریاچه نئور با آبی شیرین و گوارا و در میان کوه‌های سربه‌ فلک ‌کشیده تالش همچون الماسی می درخشد، دریاچه نئور دارای  چشم ‌اندازهای بی ‌نظیر، آب‌ وهوایی خنک و دلپذیر و منحصربه‌ فرد که در بین مرز استان‎‌‌های اردبیل و گیلان قرار گرفته و طبیعت ‌گردان و مسافران زیادی را به سوی خود کشانده است، دریاچه نئور زیستگاه انواع ماهیان مانند قزل ‌آلا می باشد، این دریاچه برخلاف دریاچه های دیگر از آب شیرینی برخوردار است و به عنوان بزرگ ‌ترین دریاچه آب شیرین طبیعی در ایران شناخته شده است. در اطراف دریاچه نئور پوشش گیاهی و گونه ‌های جانوری متنوعی وجود دارد که به همین دلیل این منطقه تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به یک منطقه ‌ی حفاظت ‌شده تبدیل شده است.

هتل های لوکس مشهد

سفر کردن جز نیاز های همه انسان ها می باشد، مردمان ایران در طول تاریخ در روز های تعطیل به سفر می پردازند تا بتوانند خستگی چند ماهه خود را از تن بیرون کنند، مشهد یکی از مکان هایی است بسیاری از افراد برای سفر بر می گزینند، با آس چارتر سامانه برتر خرید بلیط ارزان هواپیما همراه شوید تا در پایان این مقاله عزیزانی را قصد سفر به شهر امام مهربانی ها را دارند از ویژگی های این هتل ها را برایشان باز گو کنیم.

هتل سی نور مشهد

هتل سی نور مشهد که در شهر امام مهربانی ها حضرت امام رضا واقع شده و در سال ۱۳۹۳ ساخته شد و در سالروز ولادت امام رضا فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل زیبا و با شکوه که در طی سالها خدمت رسانی به زائران امام رضا و با به دست آوردن تجربه های زیاد  هتل خود را به امتیاز پنج ستاره رسانده است که جزء هتل های لوکس و مجلل شهر مشهد می باشد.

هتل های مشهد

ویژگی های هتل سی نور مشهد

هتل سی نور مشهد که از موقعیت مکانی ویژه ای بر خوردار است از طرفی همسایه حرم امان رضا در خیابان ۱۷ شهریور که فاصله حرم تا هتل بسیار کوتاه است، همچنین هتل سی نور در مجاورت مراکز خرید و تجاری و تفریحی این منطقه فاصله کمی دارد و زائران می توانند برای خرید سوغاتی و همچنین مکان های تفریحی و حتی حرم امام رضا رفت و آمد راحتی داشته باشند.

همانطور که گفتیم هتل سی نور مشهد که در سال ۱۳۹۳ ساخته شد و در ۲۲ طبقه طراحی شده و همچنین دارای ۲۸۶ باب اتاق خواب و بیش از ۸۰۰ تخت خواب به صورت دو نفره و تک نفره برای اقامت مهمان ها و سویئت های مجزا و کاملا مجهز به تمامی امکانات رفاهی برخوردار است. هتل سی نور با داشتن کادر مجرب و آموزش دیده آماده پذیرایی و خدمت رسانی به زائران عزیز ایرانی و خارجی  می باشد.

هتل های مشهد