من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

روستای سقالکسارگیلان

سقالکسار روستایی سرسبز در ۱۵ کیلومتری شهر رشت، استان گیلان است. دریاچه سقالکسار دارای چشم اندازی دلنشین و دیدنی است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. وجه تسمیه سقالکسار، در حقیقت به معنای پرندگان مهاجر می باشد که در گویش محلی به محل آب خوری لک لک و سار، سقالکسار گفته می شود. از این دریاچه بکر و زیبا با عنوان پاکیزه ترین دریاچه ایران یاد می شود.آس چارتر در این مقاله شما را با زیباترین روستای گیلان آشنا می کند. شما می توانید برای دیدن جاذبه های این روستای سقالسکار بلیط هواپیما اصفهان رشت خود را بصورت آنلاین از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

 دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار فقط ۶۴ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و مساحت آن نیز ۱۵ هکتار است که در پشت یک سد خاکی واقع شده ‌است. آب این دریاچه از ریزش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین می‌ گردد. دریاچه سقالکسار از جمله دریاچه هایی است که هر ساله گردشگران و عکاسان هنری و طبیعت دوستان بسیاری را به خود جذب می کند. چرا که اطراف این دریاچه زیبا را جنگل های فراوان فرا گرفته است و درختان جنگل اطراف این دریاچه در فصول مختلف زیبایی دریاچه را چندین برابر می کند.

انعکاس تصویر درختان نارنجی و زرد در فصل پاییز و همچنین سبز شدن اطراف دریاچه سقالکسار باعث شده است که بهترین فصل رفتن به دریاچه سقالکسار فصل پاییز و تابستان باشد. البته نمی توان منکر زیبایی آن در فصل زمستان شد. چرا که این دریاچه سفید پوش، زیبایی های خاص خودش را همچنان به رخ می کشد.

یکی از جاذبه های خیره کننده دریاچه سقالکسار وجود ویلایی است که در وسط سد ساخته شده است و در فصول مختلف سال و با توجه به میزان بارش این ویلا در آب فرو می رود و گاهی تا سقف در زیر آب می ‌رود. به همین دلیل سالانه فقط برای ثبت تصویر این ویلا در دریاچه پاک و زیبای آن، عکاسان مختلفی روانه روستای سقالکسار می شوند. البته این ویلا نمادین است و قابل سکونت نمی باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما تهران رشت در مشهد می باشد.

دریاچه سقالکسار برای گردشگرانی مناسب است که می خواهند از هیاهوی شهر به سکوت و صدای طبیعت مهاجرت کنند، زیرا در اینجا تا چشم کار می‌ کند، همه چیز جلوه گر زیبایی‌ های خلقت است، درختانی که انعکاس تصویرشان در آب می ‌رقصد، زمینی که با آب دست به دست هم داده اند و آرامش را به مهمانانشان هدیه می‌ کنند، شاید این منظره که چشم از تماشایش سیر نمی ‌شود، به ندرت تکرار شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.