من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

همه چیز در مورد حمام فین

حمام فین در باغ فین کاشان قرار گرفته است و یک حمام قدیمی می باشد ، دلیل مشهور شدن این حمام بخاطر قتل میرزا تقی خان امیر کبیر ، صدر اعظم ناصر الدین شاه قاجار است ، تقریبا همه ما این حمام را می شناسیم اما ممکن است ماجرای ان را کامل ندانیم ، در این مطلب از سایت اس چارتر قصد داریم تا به شما حمام فین را معرفی کنیم این حمام در باغ سرسبز و زیبای فین واقع شده است در ادامه همراه اس چارتر باشید.

معرفی شهر کاشان

کاشان همانطور که می دانیم در شهر اصفهان است ، کاشان با نام شهر گل و گلاب مشهور است همچنین شهر خانه های تاریخی و پایتخت فرش جهان است ، شهر کاشان یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان به نام سیلک است که قدمت ان بیش از 7 هزار سال می باشد ، همچنین این شهر اولین تمدن یکجا نشینی و شهر نشینی است ، کاشان شهری است که بیش از 1700 اثر تاریخی دارد و تعداد 333 اثر ان ثبت ملی شده است.

تاریخچه حمام فین کاشان

در بخش جنوبی باغ فین دو حمام قرار دارد که به حمام بزرگ و کوچک معروف است ، حمام کوچک از اثار دوره صفویه و همراه با بنای اولیه باغ فین احداث شده است ، حمام بزرگ در دوره قاجاریه به فرمان فتحعلی شاه بنا شده است.

معماری حمام فین کاشان

در حمام هایی که گفته شد بخش هایی شامل : ورودی ، گرم خانه ، اب نما ، خزینه ، محل نظافت و سربینه (رختکن ) دیده می شود ، همچنین کانال هایی جهت تعویض اب خزینه ها و حوضچه ها در کف حمام ها وجود دارد. دیوار حمام ها با عایق رطوبتی مخصوص (ماسه ، اهک و ساروج ) پوشیده شده است ، حمام فین دارای دالان ها و راهروهای زیادی می باشد که معماری زیبایی دارد.

بخش های حمام فین کاشان

حمام کوچک

حمام کوچک حمام قدیمی باغ محسوب می شود ، طبق اسناد تاریخی قدمت این حمام به دوران صفویه باز می گردد اطلاعات دقیقی در مورد کسیکه دستور ساخت این بنا را داده است در دست نیست اما معماری این حمام بسیار ساده است به همین دلیل بسیاری از افراد از همان اولی که این حمام ساخته شده می گویند این حمام برای استفاده از خدمتکاران در نظر گرفته شده بوده است ، در قسمت خزینه حمام 7 کاشی قدیمی وجود دارد که قدمت این کاشی ها مربوط به 500 سال پیش است ، همچنین این کاشی دارای ارزش بسیار بالایی است و برای نمایش گذاشته شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.