من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

جاذبه های دیدنی خوی

خوی یکی از شهرهای تاریخی در آذربایجان شرقی می باشد، شهری زیبا با تاریخچه طولانی و جاذبه های دیدنی فراوان که گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند، در این مقاله ما از مجموعه آس چارتر قصد داریم تا شما را به جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر آشنا سازیم تا پایان این مقاله ماراهمراهی فرمایید. مجموعه آس چارتر با ارائه بلیط هواپیما لحظه آخری تهران خوی با کمترین هزینه و پشتیبانی 24 ساعته و ارائه بهترین خدمات همواره همراه و پشتیبان شما در سفرهایتان می باشد. 

معرفی شهر خوی

خوی یکی از بزرگترین شهرهای مهم و تاریخی در آذربایجان که دارای پیشینه ی تاریخی می باشد، قدمت این شهر به 7 هزار سال پیش بازمی گردد. خوی دارای تاریخ و تمدن پرفراز و نشیبی ‌است. که قلمروی پادشاهان دوره های مختلف تاریخی همچون هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان بوده است. خوی شهری که بخاطر قرار گیری اش در جاده ابریشم، و جاده تجاری شرق و غرب مورد بازدیدو استقبال  جهانگردان و ایرانشناسان قرار گرفته و از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. شهر خوی دارای آب و هوای مطلوبی می باشد و از پوشش گیاهی جانوری خوبی نیز برخوردار است، جاذبه های دیدنی زیادی می باشد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

دروازه سنگی خوی

یکی از جاذبه های تاریخی که قدمت آن به دوران ایلخانیان باز می گردد، و معماری آن مربوط به دوره قاجار است، این دروازه از ارزش بسیار زیادی برخوردار است، این دروازه تنها دروازه تاریخی ورودی بجا مانده از گذشته ای دور در شهر خوی می باشد. از لحاظ معماری این دروازه شباهت زیادی به بناهای تاریخی مصری دارد و با سنگ های مرمر  به رنگ سیاه و سفید پوشیده شده است. این دروازه در قرن سیزدهم به دستور فتحعلی شاه و توسط ژنرال گاردن ساخته شد. اگر بر روی دیوارها و درب این دروازه نگاه کنید آثاری از برخورد گلوله بر آن خواهید دید، که مربوط به مهاجمان ارمنی و عثمانی بوده است گه بارها قصد داشتند از این دروازه عبور نمایند.

آدرس دروازه سنگی: خوی، شرق خیابان طالقانی و جنوب بازار قدیمی خوی

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.