قلعه والی

سیاحتی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

قلعه والی

شهر ایلام یکی از شهرهای استان ایلام و مرکز آن است شهر ایلام با داشتن جنگل‌ها و تپه‌ها، دره‌ها و تنگه‌های بکر و دیدنی و بناهای باستانی بی شمار به عنوان یکی از زیباترین شهرهای این استان شناخته می ‌شود. ایلام به عروس زاگرس نیز شهره است که همانند نگینی درخشان در میان رشته کوه‌های زاگرس محصور است، ایلام با داشتن جاذبه‌های طبیعی زیبا و بکر در کنار جاذبه‌های باستانی بسیار گردشکران بسیاری را از داخل و خارج کشور جذب خود می ‌کند.

در این مقاله آس چارتر قلعه والی یک جاذبه باستانی در ایلام را برایتان معرفی خواهد کرد، برای تهیه بلیط هواپیما شما می توانید به سایت آس چارتر مراجعه فرمایید و با انتخاب مقصد خود بهترین قیمت بلیط و ایرلاین مورد نظر خود را انتخاب کنید، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بلیط هواپیما مشهد ایلام خود را به راحتی و با کمتر از سه دقیقه تهیه نمایید.

معرفی و تاریخچه قلعه والی

قلعه والی یکی از بناها باستانی و کهن که مربو به دوران قاجار می باشد در ایلام در ده بالا روی تپه ای نسبتا بلند واقع شده است، این قلعه در سال 1326 هجری قمری به دستور والی این منطقه در آن دوره غلام رضا خان فیلی ساخته شد. مساحت این بنا حدود 2500 مترمربع و ارتفاع این بنا از کف حدود 4 است، در ورودی این بنا کتیبه ای وجود دارد، به طول 180 سانتی متر که در وروید شرقی قرار دارد، بر رو ی این کتیبه نام و مشخصات این بنا و معمار آن حاج علی کرمانشاهی و حجاری رضاقلی بر روی آن حک شده است، این بنای تاریخی و بسیارارزشمند در تاریخ 19 خرداد ماه 1376 با شماره ثبت 1798 در فهرست  آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.