من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

در گذرنامه چه اطلاعاتی ثبت شده است؟

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از بیان تفاوت روادید و پاسپورت باید بیان کنیم این است که چه اطلاعاتی درون گذرنامه وجود دارد؟ رنگ گذرنامه یکی از مهم ترین ویژگی های یک گذرنامه یا همان پاسپورت می باشد، به عنوان مثال رنگ گذرنامه های ایرانی زرشکی می باشد که در بالای آن نشان رسمی جمهوری اسلامی ایران چاپ شده است. هر پاسپورت دارای یک صفحه مشخصات می باشد که در این صفحه و در قسمت بالا سمت چپ یک شماره هشت رقمی را مشاهده می کنید که به زبان فارسی نوشته شده است و در زیر آن نیز اعدادی به زبان انگلیسی نوشته شده اند که همان کد مشخصه کشور شما و شماره گذرنامه شما می باشند. در قسمت پایینی این مطلب می توانید شماره ملی، نام و نام خانوادگی و همینطور سایر اطلاعات مربوط به خودتان را ببینید. در پایین ترین نقطه این سند نیز می توانید تاریخ انقضای این سند را مشاهده کنید. به این ترتیب شما با برخی از ویژگی ها و مشخصات گذرنامه آشنا شدید تا یک قدم به یادگیری تفاوت ویزا و گذرنامه نزدیک شوید. 

تفاوت ویزا و پاسپورت

تا الان با مفاهیم ویزا و پاسپورت آشنا شده اید و احتمالا اطلاعاتی نیز درباره تفاوت ویزا و پاسپورت بدست آورده اید، به صورت کلی تفاوت ویزا و پاسپورت را می توان به این شکل بیان کرد که گذرنامه نشان دهنده این است که شما یک شخص از یک کشور خاص هستید که اجازه خروج از کشور خودتان را دارا می باشید و به همین شکل روادید نیز سند و مدرکی است که نشان می دهد شما اجازه یک کشور خارجی را دارید که بتوانید برای مدت زمانی معینی که در ویزای شما ذکر شده است در کشور مربوطه اقامت کنید. به این ترتیب یک مفهوم کلی از فرق ویزا و پاسپورت را بیان کردیم که امیدواریم با مطالعه آن بتوانید تفاوت ویزا و گذرنامه را تشخیص دهید. بلیط لحظه آخری چارتر را با آس چارتر تجربه کنید.

 اعتبار متفاوت ویزا و پاسپورت

پس از آنکه توضیحاتی درباره پاسپورت و ویزا ارائه کردیم، می‌توانیم به تفاوت‌های میان ویزا و پاسپورت هم اشاره کنیم. ویزا یا روادید سند و مدرکی است که اجازه ورود به کشوری را در مدتی خاص صادر می‌کند. پاسپورت نشان دهنده تابعیت و هویت شما و مجوز ورود و خروجتان به کشور مبدا است اما ویزا اجازه حضور شما در کشور مورد نظر است. برای سفر به خارج از ایران و ورود به اروپا به هر دو مدرک یعنی پاسپورت و ویزا نیازمند هستید.

این ۲ سند در مدت زمان اعتبار نیز با هم متفاوت هستند. پاسپورت معمولا ۵ سال اعتبار دارد ولی مدت زمان اعتبار ویزا به هدف سفر شما بستگی داشته و می تواند چند روزه یا چند ماهه باشد. ویزا معمولا به صورت برچسب یا مهر در پاسپورت درج می شود. از دیگر تفاوت های ویزا و پاسپورت می توان به اشکال مختلف آنها اشاره کرد. اما پیش از ادامه مطلب توصیه می کنیم نگاهی به نوشتار اقامت سرمایه گذاری اسپانیا نیز داشته باشید. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما چارتری را از آس چارتر تهیه کنید، بلیط هواپیما خود را بررسی کرده و سفر خود را با ما تجربه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.