من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

روستای لافت قشم

قشم جزیره ای زیبا و منحصر بفرد در دل آب های خلیج فارس، جاذبه های گردشگری و توریستی در این جزیره باعث شده که سالانه جزیره قشم یکی از شلوغ ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب شود. جاذبه های فراوانی همچون: جنگل های حرا، قلعه پرتغالی ها، جزایرناز، چاه های تلا، تنگه چاهکو، روستای لافت و ... که بسیار زیبا و دیدنی می باشد، در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی در قشم روستای لافت می پردازد، تا با این روستا و جاذبه هایش بیشتر آشنا شوید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید رزرو بلیط چارتر هواپیما ارزان خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

تاریخچه روستای لافت قشم

روستای تاریخی لافت یکی از جاذبه های گردشگری در قشم که دارای پیشینه‌‌ ای تاریخی بسیار زیادی می باشد، قدمت آن به هزاره اول قبل از میلاد حدود 3000 سال پیش بازمی گردد، روستای لافت در شمال غربی جزیره قشم قرار دارد و حدود ۶۰ کیلومتر ازقشم  فاصله دارد. یکی از عوامل پیدایش زندگی در این جزیره وجود آب شیرین بوده است، که این روستا شکل گرفته است، این روستا یکی از دیدنی ترین جزایر ایران در جزیره قشم است و دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی است، به همین دلیل این روستا در سال 1385 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده است.

عماری روستای لافت

روستای بافت بخاطر قدمت بالایی که دارد، در دوره های مختلف قسمت هایی به ان اضافه شده که اکنون از سه بخش متفاوت تشکیل شده است، معماری خانه های این روستا شبیه معماری خانه های یزد می باشد، به کارگیری بادگیرهای کوچک و بزرگ متنوع که به صورت دو طرفه یا چهارطرفه ساخته شده اند در ساخت خانه ها، این روستا را بسیار جذاب و دیدنی کرده است، ساختار کوچه های تنگ و باریک و وجود تزییناتی همچون اشکال اسلیمی با طرح های گیاهان و ساقه های مارپیچ  که نمای بسیار جذابی را به این خانه ها بخشیده است. باتهیه بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.