من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

ساعت مارکار

در یکی از میدان های ساعت، ساعت مارکار قرار دارد که در سال 1313 در دوره پهلوی ساخته شده است که قدمت آن کمتر از ساعت میدان می باشد، این ساعت در گذشته به ساعت فردوسی معروف بوده است، که دو سال بعد از ساخت آن، نام آن به مارکار تغییر کرده است، این ساعت از نظر ظاهری شبیه به  ساعت میدان می باشد، ولی تفاوت هایی نیز دارند،  ساعتی که در بنای مارکار قرار گرفته است دارای سه بخش کلاهک برج، پایه و بدنه می باشد و همچنین بر روی آن از اشعار فردوسی نیز استفاده شده است. بخش بیرونی ساعت مارکار از سیمان استفاده شده است در حالی که بخش بیرونی ساعت یزد از کاشی استفاده شده است. جالب‌ترین و جذاب‌ترین نکته ساعت مارکار یزد که طبق تحقیق محققین به دست آمده است، این ساعت درست دقیقا وسط ایران یعنی در مرکز ایران ساخته شده است و شما در بازدید از این ساعت این حس را دارید که دقیقا در مرکز ایران قرار دارید. برای خرید بلیط هواپیما تهران یزد یا بلیط چارتر مشهد یزد را از سایت خرید بلیط پرواز اس چارتر خریداری کنید.

بهترین زمان برای بازدید از میدان ساعت یزد

بهترین زمان برای بازدید از میدان ساعت یزد از اواخر اسفند تا اواخر اردبیهشت می باشد، زیرا هوای یزد در تابستان بسیار گرم و خشک است و ممکن است کمی اذیت شوید.

آدرس میدان ساعت: یزد، خیابان امام خمینی، میدان ساعت یزد

میدان ساعت یزد

جاذبه های دیدنی در نزدیکی میدان ساعت یزد

یزد همانطور که گفتیم دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی از جمله مسجد جامع کبیر، باغ دولت آباد، خانه لاری ها، موزه آیینه و روشنایی، موزه آب، موزه وزیری، آب انبار گیو، حمام خان یزد و میدان امیرچخماق می باشد، که از  دیدنی‌های معروف این دیار تاریخی محسوب می ‌شوند که بازدید از آنها برایتان لذت بخش خواهد بود. در ادامه چند مورد از این جاذبه های زیبا و تاریخی را برایتان معرفی می کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.