سیاحتی

سیاحتی

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

آبشارهای لرستان

لرستان را به سرزمین آبشارهای خروشان می‌ شناسند، این استان با بیش از 50 آبشار فصلی و دائمی گردشگران زیادی را برای تفریح و طبیعت‌ گردی به سمت خود می ‌کشاند. بارش‌ های جوی، وجود چشمه‌ های فراوان و رودخانه‌ های این منطقه بر روی صخره ‌های زاگرس بوم آبشارهای لرستان را به تصویر می‌ کشد. آبشار بیشه، نوژیان، آب سفید، سرکانه یا گریت، چکان، وارک، افرینه، شیرز، آبشار تنگه پیازه و آبشار کول چپ، از معروف ‌ترین و زیبا ترین آبشارهای لرستان هستند که می‌ توان در یک سفر چند روزه به لرستان از آنها بازدید کرد. قصد داریم دراین مقاله ازآس چارتر به سرزمین آبشارها لرستان سفر کنیم، همراه ما باشید.

آبشار بیشه معروف‌ ترین آبشار لرستان

جایی در میانه ‌ی جنگل‌ های بلوط و کوه‌ های زاگرس به آبشار بیشه می‌ رسیم. قد و قامت بیشه به 48 متر می‌رسد و پس از برخورد به سنگ ‌های زیر پایش به رودخانه ‌ی سزار می‌ رسد. آب این آبشار از چشمه‌های زاگرس تأمین می‌گردد و این سخاوتمندی به پای جنگل ‌های بلوط نیز می‌رسد. برای اینکه به وصال بیشه برسید، لازم است از خرم آباد به سمت جاده اراک حرکت کنید و با رسیدن به تقی آباد وارد فرعی آبشار شوید. اما یک راه جذاب دیگرهم دارید و آن مسیر ریلی لرستان است که زیبایی آن در حوالی ایستگاه بیشه به اوج خودش می‌رساند.  آبشار بیشه به عنوان چهل وهشتمین اثر ملی، در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.شما می توانید بلیط هواپیما چارتر تهران خرم آباد را از سایت آس چارتردریافت نمایید و سپس سفر کنید.

 

16 مکان زیبای دیدنی خرم آباد

 همانطور که می دانید خرم اباد مرکز استان لرستان است. خرم اباد یکی از ان شهرهایی است که چشم اندازهای زیبای بسیاری دارد که قطعا هرکسی را به خودش جذب خواهد کرد. اب و هوای خوب خرم اباد و روستای زیبای ان که طبیعی بکر دارد باعث شده گردشگران زیادی به انجا سفر کنند. اگر شماهم یکی انهایی هستید که سفر کردن را دوست دارید به شما پیشنهاد می دهیم بلیط چارتری و بلیط هواپیما چارتر تهران خرم اباد را بگیرید و به این شهر که برای هر سلیقه ای جا دارد سفر کنید در ادامه با اس چارتر همراه باشید تا بهترین مکان های این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

 تاریخچه خرم آباد

خرم اباد را معمولا سرزمین چشمه های اب و سرزمین ابشارها می خوانند. در این منطقه قلعه های تاریخی و روستاهای زیبایی وجود دارد که به شما انهارا معرفی خواهیم کرد. این شهر با صفا در دره ای بین ساحل رودخانه خرم اباد قرار دارد. خرم اباد شهری است که تمدنی چند هزار ساله دارد و تمدن های زیادی از جمله کاسی ها، بابلی ها، ساسانیان، سلجوقیان، را دارا است.

قلعه فلک الافلاک

بر روی تپه ای که مشرف به قلب شهر و رودخانه بر روی صخره های سنگی است قرار دارد. این قلعه ی زیبا تعلق به دوره ی ساسانیان قرار گرفته است که دژ شاپور خواست یا قلعه دوازده برجی به ان می گویند. این یکی از هنرهای دوره ی ساسانی است که یک نوع میراث بسیار ارزشمند برای ایران است. این مکان در جنوب خرم اباد قرار دارد. در زمان های قدیم شامل 28 طاق بوده است که در حال حاضر تنها چند طاق باقی مانده است.

 

موزه مدرن استانبول

استانبول یکی از شهرهای توریستی و گردشگری در ترکیه که دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیادی می باشد، سالانه مسافران و گردشگران زیادی خصوصا از کشورمان ایران به استانبول سفر می کنند. آس چارتر در این مقاله به معرفی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در استانبول موره هنر مدرن استانبول می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان چارتر مشهد استانبول را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

معرفی موزه هنر مدرن استانبول

موزه مدرن استانبول یکی از جاذبه های دیدنی در استانبول که در سال 2004 سال میلادی در محله بی اغلو  با هدف پیشرفت، آشنایی و گسترش فرهنگ و هنر کشور ترکیه در سطح  بین المللی  در در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع راه اندازی شد. موزه هنر مدرن استانبول یک گالری هنری مجهز و کامل که مجموعه گسترده ای از هنر مدرن ترکیه را به نمایش می گذارد. این موزه با حمایت از آثار هنرمندان معاصر داخلی و همچنین با استقبال از هنر مدرن بین‌المللی، در زمینه‌های هنرهای تجسمی، عکاسی، معماری و غیره، توانسته است در ردیف برترین هنرهای معاصر در جهان قرار گیرد.

 

پارک جنگلی سیاه داران

شهر تالش جزو بزرگ ترین شهر بعد از رشت می باشد، تالش جزو استان گیلان می باشد، این شهر از زیباترین شهرهایی است که باید حتما از ان دیدن کنید، در این مقاله از اس چارتر: سامانه برتر خرید بلیط هواپیما، قصد داریم تا به شما یکی از مکان های دیدنی تالش را که نامش پارک جنگلی سیاه داران است معرفی کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

برای بازدید از این پارک زیبا آس چارتر خرید بلیط چارتر هواپیما تهران به رشت را به شما پیشنهاد میدهد.

 

بهترین هتل های شیراز

ما بهترین هتل های شهر شیراز را به شما معرفی کردیم؛ هتل هایی که امکان رزرو همه آنها در آس چارتر فراهم شده است. اما اگر به فاکتور قیمت هتل در شیراز بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهید، می توانید در صفحه رزرو هتل شیراز فیلتر قیمت یا ستاره هتل را انتخاب کنید تا نتایج جستجو بر اساس اولویت های شما نمایش داده شوند. با ورود به صفحه رزرو هتل اطلاعات کامل آن را بررسی کنید. این اطلاعات شامل تصاویر، امکانات، فاصله تا مکان های مهم و نظرات کاربران می شود که می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان چارتری شیراز همراه باشید.

هتل الیزه، هتلی مجلل اما با طراحی سنتی در شیراز!

هتل الیزه (Elysee Hotel) یکی از هتل های مجلل اما با طراحی سنتی در شیراز است که که بر خلاف دیگر اقامتگاه های شیراز در مکانی مسکونی قرار گرفته است. البته این قرار گیری در منطقه ای مسکونی به این معنا نیست که این هتل ۴ ستاره دسترسی مناسبی به نقاط مختلف شهر ندارد بلکه برعکس، هتل الیزه شیراز به بسیاری از مراکز خرید و خیابان های اصلی شیراز دسترسی خوب و مناسبی دارد. این هتل دارای رستورانی خوب و معروف است و کافی شاپ های آن منوی خوبی را ارائه می دهند.

 

داستان و جنگ های قلعه هیمجی

روایت های داستان قلعه هیمجی این است که افراد زیادی این قلعه را مکان خوش شانسی می دانند، برای اینکه از زمان ساخت آن تاکنون، بارها وبارها درگیر شورش و جنگ بوده، اما هیچ گزند و آسیبی به این قلعه عجیب و غریب وارد نشده است. بعد از چندین جنگ و نبرد برای تصاحب این قلعه، مالکیتش سرانجام به "خانواده تاداسومی" رسید. در طول دوران "اصلاحات میجی"، کشور و دولت ژاپن تصمیم گرفت تا قلعه هیمجی در تملک خودش یعنی در احاطه دولت ژاپن باشد. سپس ارتشی را برای تصاحب این مکان فرستادند، ولی حتی آن ها هم نتوانستند در طول یک روز موفق شوند تا هیچکدام از ساختارهای دفاعی قلعه هیمجی را درهم بشکنند و آنجا را تصرف کنند. هرچند، درنهایت خاندان تاداسومی هم قلعه را از دست داد. در دوران اضمحلال "سیستم دولتی هان"، قلعه هیمجی مجددا توسط شهر هیمجی خریداری شد و سپس در طول جنگ جهانی دوم، این شهر بمباران شد، اما این قلعه خوش شانس، بازهم هیچ گزندی ندید و همچنان سرپا ماند. حتی زمانی که یک بمب در خود قلعه هیمجی سقوط کرد، باز هم بخت و اقبال به کمک قلعه آمد و بمب عمل نکرد.واضح است که اگر بمب عمل می کرد، قلعه از بین می رفت، به طور کامل نابود می شد و این یادبود تاریخی از بین می رفت.

قلعه هیمجی هم اکنون به عنوان یک یادبود فرهنگی شناخته شده و از آن نگهداری می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند در این قلعه گشتی زده و از تاریخچه‌ی پرفراز و نشیب آن مطلع شوند. اما نکته جالب که این قلعه را باز هم به دنیای عجیب گردشگران پیوند می‌زند، داستان‌هایی است که در موردش بر سر زبان‌ها است. باور بر این می باشد که این قلعه مکان اصلی یکی از معروف‌ترین داستان‌های ارواح کشور ژاپن است.

آس چارتر در این مقاله نیمی از داستان را از گفته های دیگران به قلم آورده است، به دلیل تحریم ها و ناموجود بودن بلیط هواپیما و یا بلیط چارترهواپیما خارجی برای سفر به ژاپن دست به نوشتن گفته های دیگران شده ایم.

"اوکیکو" خدمتکاری بود که در این قلعه خدمت می کرد، اما سرنوشت ناخوشایندی در انتظارش بود. اوکیکو نزد ارباب قدرمندی به نام "تسان آئویاما" خدمت می کرد که یک سامورایی موفق هم بود. این ارباب، ده بشقاب مطلای زیبا داشت که علاقه بسیاری به این بشقاب ها داشت. وظیفه اصلی اوکیکو هم نگهداری و مراقبت از این بشقاب ها بود که به ظاهر در جایی بنام "عمارت بشقاب" محافظت می شدند. تسان به همسرش خیانت می کرد و در نهایت از اوکیکو تقاضای ازدواج کرد و از او خواست تا همسرش شود و همچنین به او گفت که قصد ترک همسر سابقش را دارد، اما اوکیکو در نهایت احترام به تسان جواب منفی داد، چون علاقه ای به او نداشت. ولی تسان نا امید نشد و در تصمیم خود اصرار بیشتری کرد. او یکی از ده بشقاب طلا را مخفی کرد و وقتی خدمتکار بیچاره سراسیمه به دنبال بشقاب گمشده بود نزد او آمده و گفت اگر او به دنبال بشقاب است پس باید خواسته او را بپذیرد و همسرش شود وگرنه او را متهم کرده و شکنجه خواهد داد و سرانجام نیز او را به شکلی فجیع خواهد کشت. اوکیکو دوست نداشت وقت خود را با این مرد بگذراند و هیچ چیزی را زجرآورتر از این مسئله نمی‌دید، به همین خاطر به سمت حیاط قلعه رفته و خود را داخل چاهی انداخته و خودکشی کرد. برای پنهان کردن دلیل واقعی خودکشی او، تسان این بشقاب را همچنان پنهان نگاه داشته و اوکیکو را متهم به دزدی بشقاب کرد. اما این آغاز ماجرایی بود که به باور بسیاری تا به امروز ادامه دارد.

بعد از آن شب ظاهرا هر شب روح اکیکو در قلعه ظاهر می‌شد، روحی که در ژاپنی به آن «یوریمی» (Yuurimi) گفته می‌شود. یوریمی روح فردی است که خیلی ناگهانی یا با خشونت مرده باشد. او را با انبوهی از موهای سیاه رنگ، لباس سفید توصیف می‌کنند. این روح رنج دیده از دیواره‌های چاه بالا آمده، به سمت عمارت بشقاب‌ها می‌رود و همه آنها را دانه به دانه چک می‌کند. اما زمانی که به عدد نه می‌رسد و می‌بیند که خبری از بشقاب دهم نیست، ناله‌هایش به آسمان رفته و با جیغ‌هایش خون را در عروق شنونده منجمد می‌کند. در زمان شروع این پدیده تسان آئویاما متوجه شد که باید بشقاب گمشده را به جای اصلی خود برگرداند تا شاید روح آرام گیرد، اما او مرد لجبازی بود و از انجام این کار سرباز زد. اما داستان ظاهر شدن روح و ناله‌هایش ادامه یپدا می‌کند و در نهایت به جنون تسان ختم می‌شود. او نیز سرانجام در پی این دیوانگی به زندگی خود پایان می‌دهد.

 

مجموعه تاریخی پاسارگاد در شیراز

شیراز یکی از کلانشهرهای زیبا و مهم و اصلی کشور است که دارای جاذبه های گردشگری فراوان می باشد و در زمینه گردشگری در ایران و جهان کاملا شناخته شده است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. یکی از با ارزش ترین آثار تاریخی به یادگار مانده از دوران هخامنشی مجموعه تاریخی پاسارگاد در شیراز می باشد، این مجموعه تاریخی در شهرستان پاسارگاد در فاصله تقریبی ۱۲۰ کیلومتری از شهر شیراز و در دشت مرغاب واقع شده است، مجموعه باستانی پاسارگاد اولین پایتخت هخامنشیان بوده است، و یکی از معروف ترین  جاذبه های گردشگری و باستانی در ایران به دلیل وجود آرامگاه کوروش کبیراست، این مجموعه حدود 160 هکتار وسعت دارد و شامل مقبره کوروش، کاخ‌های سلطنتی، باغ‌ شاهی و آبراهه‌ها، برج سنگی، تل تخت، محوطه مقدس، کاروانسرای مظفری و مسجد اتابکی می باشد. مجموعه باستانی پاسارگاد به‌عنوان پنجمین اثر ایرانی در میراث جهانی یونسکو در سال ۱۳۸۳ به ثبت ملی رسیده است. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتراز سه دقیقه با کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد شیراز خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

از جمله نکاتی که باید هنگام سفر رعایت کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همان طور که قبلا گفتیم بهتر است صندلی های سمت چپ و ردیف اول را انتخاب نکنیم بهترین صندلی ها برای نشستن پشت درب وسط هستند.

سردترین و گرم ترین مکان ها برای نشستن همان انتهای اتوبوس است.جالب است بدانید به دلیل قرار گرفتن موتور اتوبوس در انتها سر وصدای زیادی خواهد داشت.

اگر دنبال اتوبوسی راحت و سفر راحت با اتوبوس هستید بهترین نوع اتوبوس vip است.

وسایل خود را در اتوبوس به دیگران واگذار نکنید چرا ممکن است آن را فراموش کنید. بلیط چارتر خود را از آس چارتر تهیه کنید.

اتوبوس مکانی عمومی است و همه به دنبال آرامش در حین سفر هستند، بنابراین از بحث و مجادله با دیگران خودداری نمایید.

در صورتی که صندلی شما دارای کمربند ایمنی است، از بستن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر به پیاده شدن از اتوبوس زیاد عادت دارید و یا زیاد نیاز به آن نیاز دارید، صندلی های نزدیک به در ها را انتخاب کنید.

قسمتی که چمدان خود را گذاشته اید حتما بخاطر داشته باشید.

اگر مشکلی از راننده دارید حتما با راننده در میان بگذارید و در صورت عدم رعایت تذکرات حتما مشخصات او را به شرکت اتوبوسرانی همراه با پلاک بدهید.

از راننده بخواهید بین راه برای صرف غذا در رستوران های خوب و معتبر نگه دارد .اگر به رستوران های بین راهی اعتماد ندارید سفارش غذا ندهید.

حتما به شکل اینترنتی بلیط خود را تهیه کنید تا امکان پشتیبانی از سفر خود را داشته باشید. بلیط ارزان چارتری خود را کمتر از سه دقیقه از آُس چارتر تهیه کنید.

با مکان های دیدنی اهواز آشنا بشوید

اهواز یکی از کلان شهرهای ایران  است که در قسمت مرکزی شهرستان اهواز واقع شده و مرکز استان خوزستان شناخته می شود در این مطلب از اس چارتر قصد داریم تا شما را با مکان های دیدنی اهواز اشنا کنیم همچنین شما می توانید برای سفر به شهر اهواز بلیط ارزان هواپیما اهواز را بگیرید و سفر کنید در ادامه با ما همراه باشید.

رود کارون

همانطور که می دانیم رودکارون از بزرگ ترین رودخانه های ایران بوده است که هر زمان نام اهواز را می شنویم بی اختیار یاد رودکارون می افتیم این روخانه با 950 کیلومتر طول جزو طولانی ترین روهای ایران است که امروزه متاسفانه شاهد خشک شدن و کم اب شدن ان هستیم، سرچشمه اصلی این رود زردکوه بختیاری در استان چهارمحال بختیاری می باشد که اب اشامیدنی اهواز از این رود تامین می شده همچنین این رود  در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است، از این رودخانه همه ساله گردشگرانی زیادی چه در ایران و چه خارج از ایران از ان دیدن می کنند.

بازار لشکرآباد اهواز

این بازار فلافل در خیابان انوشه ، محله عرب نشین لشکراباد واقع شده و مرکز فروش فلافل در این شهر است، اگر جزو ان دسته از افرادی هستید که به فلافل علاقه زیادی دارند می توانید این فلافل را امتحان کنید.

آبشار مصنوعی اهواز

این ابشار طولانی ترین ابشار خاورمیانه است که بر روی هفتمین پل اهواز احداث شده و نورپردازی خیره کننده ای در شب دارد و فواره های اب از اطراف به سمت رودخانه پرتاب می شوند، اگر قصد دارید به شهر اهواز سفر  کنید حتما از این جاذبه فوق العاده دیدن کنید.

بازار رسولی زاهدان

از جاهای دیدنی زاهدان می توان به  بازار رسولی اشاره کرد، بازار رسولی از معروف ترین و قدیمی ترین بازارهای زاهدان می باشد، در این بازار شما می توانید انواع پوشاک نظیر، شامل شلوار لی، کت و کاپشن مردانه، شال و روسری، چای و بدلیجات و … را تهیه نمایید. جالب است بدانید بهترین ادویه ها را نیز شما می توانید از این بازار تهیه نمایید یکی از معروف ترین ادویه هایی که در زاهدان زیاد کاربرد دارد آچار گوشت است که نوعی ادویه تند محلی می باشد.

کاروانسرای نصرت آباد

کاروانسرای نصرت آباد از دیگر بناهای تاریخی در زاهدان است که به دوره صفویه بازمی گردد، این کاروانسرای قدیمی در حد فاصل جاده‌ شهرستان زاهدان به شهرستان بم قرار دارد، کاروسرای نصرت آباد دارای معماری بی نظیری بوده که امروزه فقط بقایایی از آن باقی مانده است. 

مسجد شاه علی

از دیگر جاهای دیدنی زاهدان می توان به مسجد شاه علی اشاره کرد، مسجد شاه علی در سال ۸۴۷ هجری به دستور ملک شمس‌الدین علی ساخته شده است، در این مسجد دو لوح تاریخی وجود دارد که بر روی آنها تاریخ ساخت و نام موسس آن حکاکی شده است، قدمت این لوح های حکاکی شده به اواسط قرن نهم هجری می رسد. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان تهران زاهدان در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 خانقاه زاهدان

در ۴ کیلومتری شمال‌ غرب نصرت آباد زاهدان بنای تاریخی قرار دارد که این خانقاه محل زندگی افراد زاهدمسلک بوده است، قدمت این خانقاه به دوره پهلوی اول بازمی ‌گردد. خانقاه زاهدان دارای معماری بی نظیری می باشد در سفر به زاهدان می توانید از این بنا دیدن نماید.