من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

تمیچه‌ ی علی اکبر ایران مال

بازار بزرگ ایران مال که بازارچه سنتی یا همان تیمچه حاج علی اکبر می باشد که از دیدنی ترین و زیباترین بخش های این مجموعه می باشد، این بازار در طبقه دوم مجموعه ایرانمال قرار دارد، اینبازار در این مجموعه از سال 1396 افتتاح گردیده است، این بازار سنتی دارای معماری اصیل سنتی و مذهبی ایرانی می باشد، و از مسجد جامع تبریز و بازارهای اصفهان،شیراز،قزوین،کاشان و قم الهام گرفته شده است. دیوارهای این بازار از سنگ های ازاره از شمش واسلب به ارتفاع ۹۰ سانتیمتر در کنار گچ بری ها و نقش های سنتی با رنگ آکرلیک و مقرنس، کاربندی، قطار مقرنس، یزدی‌بندی، تزئیناتی مانند نقاشی با طرح و موقعیت‌های اسلیمی، کشته‌بری، گچبری، کاشی‌کاری و تنگبری کار شده است. جالب است بدانید در بدو ورود به این بازارچه جام بزرگ سنگی وجود دارد که درون آن از آب زلالی پرشده است و بازدیدکنندگان طبق سنت قدیم ایران به نیت برآورده شدن آرزوهایشان سکه ای به درون آن می اندازند. این بازارچه سنتی دارای بخش های زیادی همچون: تالار آیینه، سوغات سرای ایران، سرای زمرد، گالری فیروزه، شربت خانه بازارچه سنتی، سرای ابریشم، سرای عقیق می باشد. در ادامه توضیح مختصری از این بخش ها در اختیارتان قرار می دهیم. برای خرید بلیط هواپیما اردبیل تهران یا بلیط چارتر ارومیه تهران به سایت خرید بلیط پرواز چارتر مراجعه کنید.

گالری فیروزه: در این بخش صنایع دستی مانند ظرف‌های مینا، سفال، خاتم‌کاری و آینه‌کاری وجود دارد که می توانید از این صنایع دستی زیبا تهیه نمایید، این گالری به تالار هنر و صنعت ایرانی نیز معروف می باشد.

سرای زمرد: در این قسمت می توانید فرش های اصیل و دستباف ایرانی را مشاهده و خرید نمایید.

سرای عقیق: اگر علاقه مند به اشیا و عتیقه و صنایع‌دستی قدیمی هستید می توانید به این سرا مراجعه نمایید.

سرای الماس: در این قسمت شما می توانید هر آنچه از سوغاتی های شهرهای مختلف  را دوست دارین پیدا کنید و تهیه نمایید.

تالار آیینه: یکی از زیباترین بخش‌های ایران مال تالار آینه است، در معماری و طراحی این تالار زیبا از تالار آیینه مجلس شورای ملی الگو گرفته شده است. حدود ۳۸ میلیون قطعه آینه در این تالار به کار برده شده است، و سطح این تالار را فرش نفیسی که توسط هنرمندان نیشابور بافته شده پوشانده شده است. این تالار دارای یک ارسی پنج دری است که به راسته بازار راه دارد و مخصوص مهمانان ویژه می باشد.

شربت‌خانه: شربت خانه مکانی برای استراحت کردن، صحبت کردن، دور هم نشستن و نوشیدن شربت‌های خنک و گوارا است، قدمت این شربت خانه ها به دوران حکومت تیموریان باز می گردد. شربت خانه در بازاچه سنتی ایران مال نیز دارای معماری سنتی و بسیار جذاب است که می توانید ساعتی را در این شربت خانه استراحت و نوشیدنی گوارایی را نوش جان کنند.

از دیگر قسمت ها و بخش های مختلف ایران مال که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان است، می توان به:

هایپر استار

لوازم و دکوراسیون منزل

تیمچه ‌ی حاج علی اکبر

محصولات فرهنگی و تفریحی

کفش و محصولات چرمی

لوزام خانگی و الکترونیکی

جواهرات، ساعت و زیورآلات

محصولات زیبایی و سلامت

مد، پوشاک و لوازم ورزشی

ایران مال تهران

رستوران ها و کافی شاپ های ایران مال

در مجموعه ایران مال همچنین رستوران های متعدد، فست فود و کافی شاپ وجود دارد، که می توان به رستوران های ام شریف، ساج، قریشی، سلف سرویس قریشی و هانی و فست فود مانچ باکس و فریکادل و کافی‌ شاپهای نظیر: شربت خانه بازار بزرگ ایران، کافه دیدار، کافه کتاب، کافه سینما، کافه ورزش، کافه لانژ سینما و کاپوچینواشاره کرد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما ارزان در شهر مشهد می باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.