من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 فرودگاه بین المللی امام خمینی

همانطور که در بخش‌های قبلی ذکر شده، یکی از بزرگترین فرودگاه‌های ایران، فرودگاه امام خمینی است که در نزدیکی شهرهای اسلام‌شهر و رباط‌کریم واقع شده است. این فرودگاه دارای مساحتی حدود ۱۴ هزار هکتار است و تمامی پروازهای بین‌المللی تهران از طریق آن انجام می‌شود.

پس از گسترش پروازهای هوایی در ایران و افزایش رغبت مردم به مسافرت با هواپیما، در سال ۱۳۴۶، ایکائو پیشنهاد ساخت فرودگاه امام خمینی را مطرح کرد و برای آن اسم “آریا مهر” را انتخاب کرد. از زمان مطرح شدن این طرح تا زمان بهره‌برداری، مدتی حدود ۱۰ سال به آماده‌سازی آن اختصاص یافت که در نهایت معماران آمریکایی برای طراحی داخلی آن استخدام شدند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بود، پیش‌بینی می‌شد که ۱۰ سال بعد از آغاز پروژه، این فرودگاه را به بهره‌برداری برسانند، اما با ظهور انقلاب اسلامی، این پروژه متوقف شد تا اینکه در سال ۱۳۷۰ دوباره به ساخت آن پرداخته شد. پس از مراحل مختلف و فراز و نشیب‌های زیاد، در سال ۱۳۸۶، این فرودگاه به بهره‌برداری رسید. برای خرید بلیط هواپیما امام خمینی استانبول یا بلیط چارتر استانبول امام خمینی به سایت بلیط خارجی اس چارتر مراجعه کنید.

معرفی بزرگ ترین فرودگاه های کشور+ امکانات,تاریخچه فرودگاه در ایران,فرودگاه بین المللی امام خمینی

امکانات فرودگاه امام خمینی

درباره امکانات فرودگاه امام خمینی، می‌توان به وجود دو باند پرواز اشاره کرد، که یکی از آنها حتی در شرایط نامساعد آب و هوایی هم می‌تواند پروازها را انجام دهد، به دلیل تجهیزات مناسبی که دارد. همچنین، در حال حاضر در حال ساخت باند سوم این فرودگاه نیز هستند. این فرودگاه دارای سه ترمینال است که به ارائه خدمات به مسافران مشغولند.

ترمینال شماره یک، اولین ترمینالی است که در این فرودگاه افتتاح شده است و توانایی جابه‌جایی ۶ میلیون نفر مسافر را دارد. ترمینال شماره دو که با نام “ترمینال سلام” شناخته می‌شود، می‌تواند ۵ میلیون مسافر را جابه‌جا کند. همچنین، یک ترمینال دیگر در حال حاضر در دست ساخت است که ظرفیت جابه‌جایی ۲۰ میلیون نفر را دارا خواهد بود. به همین دلیل، ترمینال شماره یک فقط برای پروازهای داخلی به کار می‌رود.

وقتی قصد دارید بلیط هواپیما به مقصد مشهد را تهیه کنید، می‌توانید به راحتی از سایت آس چارتر استفاده کنید و اطلاعاتی در مورد تمامی امکانات هواپیماها و فرودگاه را بیابید. مسافرانی که از این فرودگاه استفاده می‌کنند، می‌توانند از خدمات بسیار مفیدی بهره‌مند شوند.

در سال ۲۰۱۵، دو هتل لوکس توسط یک شرکت فرانسوی در فرودگاه امام خمینی تأسیس شد. یکی از این هتل‌ها با نام نووتل، دارای ۲۹۶ اتاق است و به عنوان یک هتل ۵ ستاره شناخته می‌شود. در این هتل می‌توان از سالن همایش، رستوران ایرانی، سالن ورزشی و سایر امکانات بهره برد.

هتل ایبیس نیز از دیگر هتل‌های موجود در فرودگاه است که دارای ۱۹۶ اتاق و ۷ طبقه است. این هتل به عنوان یک هتل ۴ ستاره شناخته می‌شود و تمامی امکانات تفریحی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد، همچنین از خدمات ترانسفر فرودگاهی نیز بهره‌مند است.

در فرودگاه مشهد، کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی وجود دارد که محصولاتی همچون صنایع دستی، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی، اکسسوری و خشکبار را ارائه می‌دهند. همچنین، خدماتی مانند سالن استراحت برای مسافران فراهم شده است و خدمه و کارکنان در تمامی مراحل سوار شدن به هواپیما به آن‌ها کمک می‌کنند.

تاریخچه فرودگاه در ایران,فرودگاه بین المللی امام خمینی,فرودگاه مهرآباد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.