من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

مکان های دیدنی اطراف تنگه کافرین ایلام

در فاصله 1 کیلومتری از تنگه می توانید از زیارتگاه جابر و برکه زمزم ، رودخانه سیمره ، سد بره هله  که در انجا قرار دارد دیدن فرمایید ، همچنین سنجاب هایی در این منطقه وجود دارند که به ان سنجاب قفقازی می گویند این سنجاب در مناطقی مثل جنگل های پهن برگ قفقاز ، اناتولی ، مدیترانه شرقی و زاگرس زندگی می کنند ، رنگ موهای پشتی این سنجاب خاکستری متمایل به قهوه ای ، زیر بدن ان زرد رنگ ، موی سر و پشت دم قرمز حنایی می باشد سر و دم قرمز رنگ سنجاب ایرانی ویژگی است که ان را از دیگر پستاندارها متفاوت می کند ، هرچه از جنگل های شمال زاگرس به سمت جنوب می روید رنگ این سنجاب تغییر می کند و بیشتربه شکل نخودی رنگ در می اید. برای خرید بلیط هواپیما تهران کرمانشاه یا بلیط لحظه آخری کرمانشاه تهران به سایت خرید بلیط چارتر لحظه آخر مراجعه کنید.

تنگه کافرین ایلام

زیارتگاه جابر

زیارتگاه جابر یا امام زاده جابرین انصاری در فاصله 70 کیلومتری شهر ایلام واقع شده و از نظر طراحی گند این زیارتگاه بسیار شبیه زیارتگاه شوش دانیال است .

تنگه کافرین ایلام

رودخانه سیمره

سیمره جزو بزرگ ترین و پر اب ترین رودخانه های ایلام می باشد و از سمت دیگری مهم ترین سرشاخه رود کرخه می باشد ، دلیل این که سیمره نام گرفته است بخاطر گل الود بودن اب ان است این رودخانه هم جزو مکان های دیدنی این منطقه است.

تنگه کافرین ایلام

سد بره هله

در انتهای این مسیر شما می توانید سد بره هله را ببینید که غروب افتاب بسیار چشم نواز می باشد ، این سد جزو زیبا ترین قسمت های این محدوده می باشد.

تنگه کافرین ایلام

بهترین زمان سفر به تنگه کافرین ایلام  چه زمانی می باشد ؟

بهترین زمان برای بازدید از تنگه کافرین فصل بهار می باشد که می توانید در این زمان از جاذبه های تنگه کافرین لذت ببرید ، تنگه کافرین در فصل های پاییز و زمستان بسیار سرد می باشد ، اگر قصد رفتن به این تنگه را دارید بهتر است در فصل بهار و تابستان که هوا معتدل تر است بروید.

شما میتوانید با خرید بلیط هواپیما تهران به ایلام از این تنگه زیبا دیدن فرمائید.

تنگه کافرین ایلام

چه مسیرهایی برای رفتن به این تنگه وجود دارد ؟

برای رفتن به این تنگه باید چند بار از بالای رودخانه ای بگذرید ، این رودخانه ها ابش از کبیرکوه سرچشمه می گیرد بعد از عبور از این تنگه به رودخانه سیمره می ریزد ، قبل از احداث شدن رودخانه سیمره رسیدن به این تنگه و حتی تنگه برنجان ، بدون استفاده کردن از قایق امکان پذیر بود ولی با احداث شدن سد عبور از ان بدون قایق امکان ندارد.

تنگه کافرین ایلام

اقامتگاه های نزدیک به تنگه کافرین ایلام  کدام است ؟

در نزدیکی این تنگه متاسفانه اقامتگاه هایی برای ماندن پیدا نمی شود اما اگر قصد دارید به اینجا بروید پیشنهاد می کنیم سفر یک روزه را انتخاب کنید ، خانه های محلی در بدره وجود دارد که می توانید ان ها را نیز کرایه کنید ، اقامتگاه های دیگری چون بوم گردی هلان و زید وجود دارد که تقریبا 10 کیلومتر با تنگه کافرین فاصله دارد.

تنگه کافرین ایلام

ادرس تنگه کافرین ایلام

استان ایلام/ شهرستان بدره/ جاده ایلام-بدره/ 15 کیلومتری شمال شهر بدره

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.