من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

روستای آبنیک

 روستای آبنیک روستایی سرسبز و خوش آب و هوا از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران است. برای دیدن آن باید به 12 کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از روستاهای زایگان و لالان بروید. ارتفاع روستای آبنیک 2400 متر از سطح دریا است. آبنیک با دارا بودن آب و هوای سرد و ییلاقی، حاشیه سرسبز رودخانه کلارود و دامنه های گسترده کوههای اطراف همه ساله بخصوص در فصول بهار و تابستان پذیرای گروه گردشگران از تهران و سایر نقاط کشور است. رودخانه کلارود (که محلی ها به آن رودخانه آبنیک می گویند) به طول 7 کیلومتر از کوه‌های جانستون و خرسنگ سرچشمه گرفته و یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود به شمارمی‌ آید. آبشار یخی آبنیک در انتهای دره آبنیک، در کنار یک تنگه زیبا، محل مناسبی جهت تمرین یخ نوردی در زمستان است. چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل خواص آب این چشمه، مردمان آبنیک به تنومندی و خوش قامتی معروف بوده اند. آنچنان که شاهان قاجار در نوشته های خود بارها از آن یاد کرده اند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما سیرجان تهران درمشهد می باشد.

روستای آبینک تهران

روستای کرکبود

از دیگر روستاهای کوهستانی اطراف تهران می توان به کرکبود که در منطقه طالقان واقع شده اشاره کرد. نام کرکبود به دلیل وجود سنگ هایی تیره رنگ در این منطقه کرکبود گذاشته شده است. در ایام گذشته این روستا به دلیل وجود دو امامزاده به نامهای ابراهیم و زید معروف بود. اما در سال های اخیر با توجه به طبیعت بی نظیر روستای کرکبود، وجود آبشار و چشمه های معدنی و نزدیکی به پایتخت مورد توجه افراد بیشتری قرار گرفته است. آبشار کر و دو چشمه گوهر و اشک جز زیباترین بخش های روستای کرکبود هستند که هوش از سر هر گردشگری می پراند. در فاصله 700متری ضلع شمال شرق روستای کرکبود که جزو روستاهای هدف گردشگری می باشد  و در میان دره‌ای عمیق که از شمال غرب به طرف جنوب شرق آب آن جریان دارد، آبشار زیبایی قرار دارد که به آبشار کر مشهور می ‌باشد. راه ورودی به محل آبشار از سینه کش ارتفاعات غربی دره بوده و در دو بخش جنوبی و شمالی دره دیواره کوه‌ها به یکدیگر نزدیک و فضای زیبایی را به وجود آورده است. در ضلع شمالی دره آبشاری به ارتفاع حدود 5 متر وجود دارد که در صورت افزایش میزان آب بر ارتفاع آن افزوده می ‌شود. آب آبشار پس از ریزش بر صخره سنگی کف دره جاری شده و پیچش و جریان آن جلوه بسیار زیبایی را فراهم می ‌آورد.

روستای کرکبود تهران

روستای خور

روستای خور با داشتن ارتفاع 2800 متری در دامنه غربی قله گندم چال که دارای 3600  متر ارتفاع از سطح دریا در شمال غرب تهران و یکی از مناطق مرتفع البرز مرکزی می باشد و دارای طبیعت منحصر به فرد از نظر منطقه ای است که در تابستان دارای هوای خنک و عاری از رطوبت است و مناطق دیدنی همچون قله ها و دره های سرسبز و پیچ در پیچ و باغهای زیبا را دارا می باشد یکی از شاخص های منحصر به فرد آن آبشار خور است.

روستای خور تهران

روستای چلاو

چلاو نام دهستانی است در 30 کیلومتری جنوب شرقی آمل و در شرق جاده هراز که منطقه ای جنگلی با طبیعتی بکر است و بیشتر اوقات سال در این منطقه بارندگی است . علت کثرت باران، تجمع ابرهای سیاه در دره چلاو است و همین بارندگی این ناحیه را همواره زمردین و پر درخت وجنگلی نگه داشته است . مردم مازندران به بارش شدید ( شلاو ) می گویند که احتمالاً نام این ناحیه از این کلمه  مشتق شده است. مسیر دسترسی به منطقه چلاو از مرکز شهرستان آمل به سمت جاده هراز ( به سمت استان تهران) 25 کیلومتر بوده که می توان پس از طیّ این مسافت به واسطه پلی در سمت چپ جاده ( که به پل منگل معروف است) با پشت سر گذاشتن ً 15 کیلومتر جاده فرعی به منطقه سرسبز چلاو رسید. شما می توانید با کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما عسلویه به تهران را ازسایت آس چارتر تهیه نمایید.

روستای چلاو تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.